Det koster et gebyr på 200 kr. om året at stå på ventelisten.
Første betaling sker, når man ønsker at blive skrevet op.
Pengene indbetales til foreningen på: Reg. 9444 Konto nr. 7432399 Danske Bank
Optagelse på ventelisten sker, når indbetalingen er registreret hos foreningen.
Første betaling herefter skal ske i januar måned, uanset hvornår man er skrevet op.
Betales pengene ikke i januar, bliver man slettet fra ventelisten, uanset hvad grunden måtte være, for manglende betaling. Der refunderes ikke allerede indbetalte penge.
Ønsker man at blive slettet af ventelisten, refunderes der ikke penge.
Al kommunikation mellem foreningen og folk på venteliste, sker på email. Telefonopkald og SMS kan ikke anvendes.
Det er folks eget ansvar at informere foreningen, hvis man skifter emailadresse.
Siger man nej tak til en lejlighed, ryger man af ventelisten, uanset hvad grunden måtte være. Og der refunderes ikke allerede indbetalte penge.
Fra man får tilbudt en lejlighed, skal man kunne betale for den og overtage den inden for en måned. Man er forpligtiget til at betale boligafgift fra overtagelsesdagen. (Man behøver dog ikke at flytte ind med det samme, lejligheden skal gøres i stand)
Bestyrelsen skal godkende alle købere.
Retningslinjerne for den interne venteliste kan ses i foreningens vedtægter.
Det er gratis at stå på den interne venteliste.
Fra man får tilbudt en lejlighed, skal man kunne betale for den og overtage den inden for en måned. Man er forpligtiget til at betale boligafgift fra overtagelsesdagen. (Man behøver dog ikke at flytte ind med det samme, lejligheden skal gøres i stand)
Al kommunikation mellem foreningen og folk på venteliste, sker på email. Telefonopkald og SMS kan ikke anvendes.
Det er folks eget ansvar at informere foreningen, hvis man skifter email adresse.
Ønsker 2 andelshavere at bytte lejlighed, anses det som at de sælger til hinanden, og retningslinjerne skal derfor overholdes i forbindelse med attester.
Fremleje er tilladt efter bestemmelserne i vedtægterne.
Fremlejetager skal godkendes af bestyrelsen.
Fremleje tillades normalt i 2 år.
Ifølge vedtægterne skal man søge bestyrelsen om tilladelse til at have kat eller hund.
Dette er for at der ikke skal være ballade mellem to dyr.
Husdyrtilladelsen følger ét dyr. Der skal søges om en ny husdyrtilladelse, hvis man ønsker at anskaffe sig et andet dyr.
Der må gerne være flere dyr pr. opgang, men giver det problemer, er det beboeren, der først har fået sin husdyrtilladelse, der må beholde dyret.
Foreningen har kabel-TV fra Yousee.
Det er grundpakken, og den betales over boligafgiften.
Ønskes en større TV-pakke, kontaktes Yousee. Man betaler selv for en større TV-pakke.
Der er ikke fælles internet i foreningen.
Hjemmeside og hosting håndteret af Boligforeningsweb fra